Korte fakta

Vi er en ung virksomhed med en gammel historie. Her finder du informationer om vores værdier, historie og andre faktuelle oplysninger, der kan gøre dig klogere på, hvem vi er.​​
  • Udskriv
  • Sitemap
  • Tilføj denne side til dine bogmærker
 

Korte fakta

Med mere end 600.000 kunder er vi et af Danmarks største pensionsselskaber. Vi har specialiseret os i pensionsordninger, livsforsikringer og sundhedsforsikringer, og vores samlede pensionsformue er på 380 mia. kroner med 33,8 mia. kroner i årlige indbetalinger.

En koncern i ryggen
Danica Pension er et 100 procent ejet datterselskab i Danske Bank-koncernen. Vores regionskontorer er placeret i større danske byer rundt om i landet, og vi har datterselskaber i Norge og Sverige, hvor vi oplever stor vækst.

700 medarbejdere i tre lande
Vi beskæftiger cirka 700 medarbejdere i Danica Pension. Selskabet er ledet af administrerende direktør Per Klitgård, der sammen med Lars Ellehave-Andersen, Anders Hjælmsø Svennesen og Claus Harder udgør direktionen.

Socialt ansvarlige
Vi tager vores sociale ansvar på investeringsområdet alvorligt. For eksempel investerer vi ikke kundernes pensionsmidler i virksomheder, der bevidst overtræder internationale normer for menneskerettigheder, miljø, arbejdstagerrettigheder og antikorruption. Vi er desuden omfattet af Danske Bank-koncernens arbejde omkring bæredygtighed.

Til at tale med
I de seneste år har vi arbejdet på at sikre mere åbenhed om det, der interesserer vores kunder. Med forskellige tiltag har vi for eksempel skabt fuld åbenhed om omkostninger og afkast. Her på vores hjemmeside kan vores kunder tage et Pensionstjek. Pensionstjekket sikrer, at vores kunder løbende får tilpasset sin pension, så de altid er fornuftigt dækket ind. Pensionstjekket er nemt at bruge og skaber både tryghed og overblik. Og så tager det kun 10 minutter at gennemføre.

Vi er proaktive og vil være et skridt foran vores kunder. Det betyder, at vi kontakter vores kunder med klare anbefalinger til deres pensionsordning, når der sker væsentlige ændringer i deres liv som eks. flytning, ægteskab eller lønændring.

Vi udvikler løbende vores kundeservice og rådgivning. Det blandt andet i form af digitale værktøjer og løsninger, som gør det nemt at være kunde.