Danica Pension 1. kvartal 2010.
Stigende indbetalinger/flotte afkast
Danica Pension 1. kvartal 2010. Stigende indbetalinger/flotte afkast

• Gennemsnitligt afkast i 1. kvartal 2010 på 5,4 procent for Danica Balance og Danica Link eller 1,9 mia. kroner.
  • Afkast i Danica Traditionel på 3,0 procent eller 5,3 mia. kroner.
  • Fremgang i indbetalingerne på 25 procent til 6,5 mia. kr. som følge af massiv vækst i udlandet. Svagt fald i indbetalingerne i Danmark med 1 procent til 4,5 mia. kroner. Indbetalinger på Danica Balance og Danica Link nu lige så store som Danica Traditionel.
  • Fortsat fald i omkostningsprocenten til 5,2 procent for de danske aktiviteter mod 5,6 procent i 1. kvartal 2009.

Flotte afkast til alle kunder
”Afkastene på Danica Balance og Danica Link var meget tilfredsstillende med 5,4 procent i gennemsnit. Langt de fleste af vores kunder er nu kommet helskindet igennem den finansielle krise og har mere end genvundet det tabte fra 2008. Også afkastet i Danica Traditionel har været yderst positivt på 3,0 procent mod -1,2 procent for samme periode sidste år. Genopbygningen af de fælles reserver sker nu særdeles tilfredsstillende, hvor der i løbet af årets første tre måneder er sket en forøgelse af de fælles reserver på 1,5 mia. kroner til i alt 4,3 mia. kroner. Det går bestemt den rigtige vej igen”, siger adm. direktør Henrik Ramlau-Hansen.

Hent hele pressemeddelelsen her (pdf)

For yderligere kommentarer kontakt venligst

• Adm. direktør Henrik Ramlau-Hansen, telefon 45 13 10 10
  • Cheføkonom Jens Christian Nielsen, telefon 45 13 14 14 eller 25 55 63 96
  • Sitemap
  • Tilføj denne side til dine bogmærker

Gå videreGå videre

Kontakt os
Du er altid velkommen til at kontakte os med spørgsmål, eller hvis du ønsker kommentarer.

Socialt ansvarlige investeringer
Alle vores investeringer bliver screenet, så vi sikrer os, at virksomhederne blandt andet overholder menneskerettighederne.

Socialt ansvarlige investeringer