Mads Kaagaard kommer fra PFA, hvor han siden 2016 har været koncerndirektør i flere forskellige roller, senest med ansvaret for Produkter & Udvikling.

Jeg er meget glad for, at vi får mulighed for at ansætte en så erfaren og kvalificeret kandidat. Mads Kaagaard har et imponerende CV med erfaring fra både pensions- og banksektoren, og så har han vist, at han kan drive en pensionsvirksomhed. Derfor er jeg sikker på, at Mads Kaagaard er den rette person ved roret til at sikre, at Danica Pension fortsætter med at udvikle sig og at levere gode resultater inden for afkast, sundhed, ansvarlige investeringer og proaktiv rådgivning,” siger Berit Behring, bestyrelsesformand i Danica Pension og tilføjer:

Mads Kaagaards erfaring fra banksektoren ser vi som en stor styrke i forhold til at kunne sammentænke synergien i samarbejdet mellem Danske Bank og Danica Pension yderligere til gavn for vores kunder. Han bliver samtidig en stor gevinst for vores fortsatte arbejde med at styrke vores kultur og ledelse.”

Mads Kaagaard ser frem til at tiltræde stillingen som adm. direktør i Danica Pension og at blive en del af et stærkt hold:

Danica Pension er kendt for sine stærke løsninger inden for sundhed og forebyggelse og sit fokuserede arbejde inden for bæredygtighed og finansiel rådgivning. Jeg glæder mig til at blive en del af en dygtig organisation, der har leveret gode resultater og til at udvikle virksomheden i samarbejde med hele teamet. Samtidig ligger der nogle stærke synergier i samspillet mellem Danske Bank og Danica Pension, som jeg ser frem til få bragt yderligere i spil til gavn for kunderne.”

Blå Bog: Mads Kaagaard

• Mads Kaagaard er 51 år og uddannet civilingeniør.
  • Mads Kaagaard er koncerndirektør med ansvaret for Produkter & Udvikling i PFA.
  • Mads Kaagaard kom til PFA den 1. februar 2016 fra en stilling i Nordea, hvor han havde det nordiske ansvar for Savings & Wealth Offerings. Før sin ansættelse i Nordea var han ansat i Accenture og i Boston Consulting Group.
  • Mads Kaagaard er næstformand i Letpensions bestyrelse.

Tak til Søren Lockwood for stærk indsats i et kriseår

Søren Lockwood går på pension efter en overleveringsperiode i Danica Pension, når Mads Kaagaard tiltræder som ny adm. direktør i Danica Pension.

I februar 2022 blev Søren Lockwood udnævnt til adm. direktør efter Ole Krogh Petersens afgang. Og i juni 2022 blev den stilling gjort permanent.

Danica Pension og jeg skylder Søren Lockwood en meget stor tak for hans utroligt flotte indsats i Danica Pension gennem årene, både som kommerciel direktør og som adm. direktør. Det er stærke resultater, han har skabt,” fastslår bestyrelsesformand i Danica Pension Berit Behring og fremhæver især hans store arbejde med at integrere SEB i Danica Pension, markante forbedringer i den underliggende sundheds-forretning og for at have styrket ledelsen og kulturen i Danica Pension.

Hun fremhæver, at Søren Lockwood har styret virksomheden godt igennem en tid med global krise:

Søren Lockwood trådte til som adm. direktør, da der var brug for hans erfaring og overblik. I et kriseår som 2022 med krig, inflation og stigende renter har Søren været en sikker mand i front for Danica Pension og sørget for, at virksomheden, trods urolige markeder, er kommet bedst muligt ud af 2022. Vi er derfor heldige at have Søren hos os, indtil Mads Kaagaard overtager posten.

Berit Behring understreger, at Søren Lockwoods korte tid som adm. direktør i Danica Pension ikke skyldes utilfredshed:

Hele bestyrelsen har været meget tilfreds med Sørens arbejde og resultater. Men Søren har selv haft et ønske om ikke at skulle fortsætte mange år endnu, så da den rette kandidat blev fundet, er timingen den rigtige. Når muligheden for at rekruttere en meget stærk kandidat byder sig, er man som bestyrelse nødt til at slå til.

Søren Lockwood kom til Danica Pension i 2018 som kommerciel direktør efter at have været adm. direktør i SEB Pension, som blev opkøbt af Danica Pension.

Jeg har været utroligt glad for min tid i Danica Pension, og jeg er stolt over de resultater, jeg sammen med dedikerede medarbejdere har opnået i årene. Det har været en fantastisk tid med mange gode oplevelser – både fagligt og kollegialt. Jeg har hele tiden ønsket, at min tid som adm. direktør ikke skulle vare i mange år, og jeg ser derfor frem til at give stafetten videre til Mads Kaagaard. Jeg fortsætter mit arbejde, indtil Mads tiltræder og sikrer herefter en god overlevering og opstart for Mads,” siger Søren Lockwood.

Blå Bog: Søren Lockwood

Søren Lockwood er 63 år og bor i Kgs. Lyngby.

Karriere:

• 2018 – 2022: CCO og viceadministrerende direktør, Danica Pension
  • 2013 – 2018: Adm. direktør, SEB Pension
  • 2011 – 2013: Kommerciel direktør og medlem af direktionen, SEB Pension
  • 2006 – 2011: Ansvarlig for alt salg, SEB Pension
  • 2001 – 2006: Director of corporate sales, SEB Pension
  • 1999 – 2001: Director, Royal & Sun Alliance, Milano
  • 1997 – 1999: Assistant general manager, Codan

Uddannelse:

• 1990: Uddannet kandidat i økonomi og computer science ved CBS
  • 1997: E*MBA – SIMI
  • 2009 og 2011: IMD: High Performance Leadership and Advanced High Performance
  • 2018: Bestyrelseslicens for forsikring og pension, CBS

Direktionen i Danica Pension består
per 1. november 2023 af:

• Mads Kaagaard, adm. direktør
  • Dorte Bilsgaard, kommerciel direktør
  • Jesper Grundvad Bjerre, driftsdirektør
  • Thomas Dyhrberg Nielsen, økonomidirektør

Danica Pensions Forretningsledelse består udover direktionsmedlemmerne af:

Birgitte Bille Ahrendt-Jensen (jura), Charlotte Irene Thorsen (HR), Dorte Eckhoff (samfundsansvar og ledelsessekretariat), Helene Nergaard Hove (corporate governance), Jesper Hyldgaard Nielsen (risikostyring), Philip Grevit Juliussen (kundeservice), Poul Kobberup (investering), Poul Møller (IT), Mette Ljørring Baden (compliance), Thomas Sandby Skrostrup (skade og helbred) og Louise Sommerfeldt (kommunikation, marketing og public affairs), Bo Søndergaard (aktuariat).