Onsdag den 1. november begynder Mads Kaagaard som ny CEO i Danica Pension. Han kommer fra en stilling som koncerndirektør og senest konstitueret Group CEO i PFA. Mads Kaagaard er uddannet civilingeniør og har en fortid i blandt andet Nordea og Boston Consulting Group.

”Jeg glæder mig til at komme i gang med arbejdet og til at komme rundt til medarbejdere og kunder. Pensionssektoren handler for mig at sikre folks fremtid både økonomisk og sundhedsmæssigt, og den opgave er utrolig vigtig i det danske samfund lige nu”, siger Mads Kaagaard.

Mads Kaagaard overtager CEO-rollen fra Søren Lockwood, der blev bedt om at bestride posten af daværende bestyrelsesformand Glenn Söderholm, indtil en permanent afløser var på plads.

Efter en kort overgangsperiode stopper Søren Lockwood i Danica Pension, som han blev en del af i 2018, da Danica Pension opkøbte SEB Pension, hvor han var CEO.

CEO i Danske Bank og bestyrelsesformand for Danske Bank, Carsten Egeriis, siger:

”Vi har glædet os til at byde velkommen til Mads Kaagaard, som har både de faglige og menneskelige kvalifikationer i top. Én af ambitionerne i vores Forward ’28 strategi er, at Danica Pension og Danske Bank skal arbejde tættere sammen om at give vores kunder rådgivning om hele deres økonomi, og her har Mads med sin baggrund i både pensions- og banksektoren meget værdifuld erfaring med sig.”

Blå Bog: Mads Kaagaard

• Mads Kaagaard er 52 år og uddannet civilingeniør.
  • Mads Kaagaard i sin seneste ansættelse været konstitueret Group CEO i PFA. Før det var han koncerndirektør med ansvaret for Produkter & Udvikling.
  • Mads Kaagaard kom til PFA februar 2016 fra en stilling i Nordea, hvor han havde det nordiske ansvar for Savings & Wealth Offerings.
  • Før sin ansættelse i Nordea var han ansat i Accenture og i Boston Consulting Group.